Wat is het verschil tussen WhatsApp vs WhatsApp Business?
WhatsApp is een chatservice met meer dan 10 miljoen gebruikers in Nederland. Je kunt door het gebruik van WhatsApp Business dus een zeer groot en breed publiek aanspreken. Het is een laagdrempelige manier van contact maken door gemakkelijk en snel te chatten. WhatsApp Business werkt eigenlijk niet anders dan het Whatsapp dat je nu al gewend bent. Je stuurt als gebruiker een bericht naar het telefoonnummer van de klant en vanaf dan start de conversatie. Je kunt WhatsApp Business inzetten voor verschillende gesprekken: het kan gaan over inhoudelijke vragen over de opdracht, maar ook over veelgestelde vragen of andere zaken.
Het handige aan WhatsApp Business is de mogelijkheid om veelgestelde vragen te categoriseren. Hierdoor kun je sneller een antwoord naar de gebruiker sturen. Bovendien is het mogelijk om een afwezigheidsbericht in te stellen. Dit is bijvoorbeeld handig als de medewerkers van de WhatsApp Customer Support afwezig zijn. Daarnaast is het mogelijk om gesprekken te koppelen aan labels. Zo kun je een goed overzicht houden. Het gebruik van WhatsApp Business zorgt voor verbetering van de klanttevredenheid! Wat houdt jou nog tegen?
Statistieken:
- In WhatsApp Business kun je statistieken bekijken.
- Je krijgt meer inzicht in de betrokkenheid van je klanten.
- Met de statistieken kun je de klantenservice verbeteren.